Ведення туристичного сайту в Україні під ключ – зростання з 25 до 3000 кліків на добу за 2 роки.
Старт просування – вересень 2020 року: 855 відвідувачів/місяць.
Стан на липень 2023: 76.2к відвідувачів/місяць.
Динаміка розвитку за останні 16 місяців (від 2022-05-08 по 2023-08-08-08) відображена на скріншоті.
Клієнт
Сайт позиціонує себе як місцеві експерти у сфері туризму по Закарпаттю (Україна). Ведення проєкту під ключ з повною залученістю клієнта, а також місцевих експертів з його боку.
На старті домен має історію, є трафік на блог і великий пул якісних інформаційних статей. Відсутній комерційний трафік і структура комерційної частини сайту.
Мета клієнта – конвертувати поточний інформаційний трафік у комерційний, а також загалом зростання трафіку з органічної видачі.
Опис ніші
У просування туристичного сайту є своя специфіка на відміну від інших проєктів і, насамперед, це контент. Аналізуючи основних гравців цієї ніші, слід розуміти – сотні й тисячі тематичних сторінок, опис кожного куточка й каменя обраного регіону, і саме це приносить бажаний результат.
Але не тільки у розмаїтості структури справа, важлива також і експертність контенту. Людина, яка пише тексти, має розуміти особливості колориту, знати цю місцевість і в ідеалі побувати там.
Проблеми проєкту
Регіон: Україна, всі регіони
Пріоритетна пошукова система: Google
Час просування: з 01.09.20 по 08.08.23 (і до зараз)
Кількість трафіку: 855 відвідувачів/місяць
Кількість доменів, що посилаються: 65 унікальних доменів
Мовні версії: 4 версії – укр, ру, англ, нім
На старті просування сайт був розділений на 3 групи сторінок, реалізованих на різних сайтах (1 домен):
- Блог – найбільш опрацьована частина сайту на етапі старту просування. У блозі знаходилося кілька сотень якісних статей, які забезпечували трафік.
- Карта – на сайті було наповнення пам’ятками і варіантами житла/санаторіїв. Розділ отримував якийсь трафік, але в основному сезонний.
- Комерційна частина – найменш опрацьована частина, була відсутня концепція цього розділу і його наповнення. Були присутні тільки сторінки локацій без контенту. Реалізовано на окремому WP.
Технічний стан сайту – на старті просування було проведено технічний аудит сайту і виявлено велику кількість технічних проблем, найсерйозніші з них:
- Погана оптимізація лінковки і зв’язку між 3 версіями сайту.
- Помилки з дублюванням на версії блогу і комерційної частини. З них були серйозні – некоректна робота зміни валют, генератори дублів.
- 404 помилки.
- Помилки з пагінацією.
- Некоректне налаштування robots.txt.
- Некоректна робота фільтра і хлібних крихт на комерції і т.д.
Контент – у сайту на старті був великий блог з великою кількістю якісних і унікальних статей, які й генерували стартовий трафік. Це хороша основа для майбутнього просування ресурсу, оскільки завжди краще рухати сайт вже “знайомий” пошуковику, ніж сайт з нуля. Так само як база для комерційного напряму став розділ /map/.
Команда проєкту
Хід роботи над проєктом
1. Детальний аналіз конкуренції
2. Технічний аудит сайту
3. Аналіз контенту і структури
*слід зауважити, що швидке виправлення критичних помилок сайту дало змогу за 4 місяці збільшити трафік з 855 кліків на місяць до 1443.
Деталі аналізу контенту та структури
Першим етапом була зібрана команда під роботу з контентом:
- SEO фахівець – підготовка ТЗ, збір семантики, розробка плану.
- Копірайтер(и) – написання контенту за ТЗ, створення каркасу.
- Місцевий експерт – правки ТЗ і текстів, вичитка написаного й опублікованого контенту.
- Перекладач – переклад контенту під кожну мовну версію.
- Контент-менеджер – публікує контент, виконує правки по сторінках.
У підсумку ланцюжок роботи з контентом хоч і міг здатися занадто перевантаженим, але це вимушений захід для отримання якісного експертного контенту:
- Збір семантики і підготовка ТЗ SEO фахівцем.
- Доопрацювання ТЗ місцевим експертом, насичення необхідними пунктами.
- Написання тексту копірайтером.
- Вичитування і доопрацювання тексту місцевим експертом.
- Переклад контенту на всі мови перекладачем.
- Розміщення контенту контент-менеджером.
- Повторна перевірка/оптимізація сторінки seo фахівцем.
- Через певний час перегляд/актуалізація місцевим експертом.
На старті на сайті була величезна кількість корисного контенту, але він був розкиданий по різних версіях сайту (блог, комерція, карта) і не давав необхідного результату. Для роботи з ним необхідно було розробити основну концепцію просування комерції.
На старті просування акцент робили у бік 5 основних локацій, і метою комерції було обрано тури та екскурсії до/з цих локацій.
Підсумком було обрано таку концепцію – створення сторінок хабів локацій, з повним заглибленням у опрацювання кожної з них. На основі цього і був розроблений контент-план, який почали поступово впроваджувати.
Семантичне ядро і контент-план
Робота з контентом і семантичним ядром ведеться за описаною вище схемою. З цікавого, гадаю, варто виділити те, що на старті розвитку було обрано концепцію роботи за групами локацій, наприклад, вибрали “Ужгород” і опрацьовуємо до максимальної глибини цю локацію, створюючи 15-20 дочірніх сторінок.
Наразі від цього підходу відмовилися, через надто довгий процес, і працюємо більше на ширину з поступовим поглибленням у міру необхідності. Вибір такого підходу дав змогу істотно збільшити кількість посадкових сторінок комерції і охоплювати, насамперед, ВЧ/СЧ ключі.
Так само дуже сильно допомогла наявність контенту в блозі і на карті, левова частка часу роботи з контентом йде на перенесення інформації з цих груп на комерцію. Загалом, це один з окремих векторів роботи, який приносить хороші результати, завдяки створенню “великих хабів” з розкиданих по різних версіях сайту сторінок.
За час просування команда, що працювала над проєктом, отримувала досвід і, залежно від реакції пошукових систем, коригувала стратегію.
Згідно з даними Ahrefs за час просування проєкту (на травень 2023 року) кількість ранжированих сторінок було збільшено з 244 до 1373.
Внутрішня оптимізація
На старті просування сайт мав низку технічних помилок, як критичних з можливістю швидкого виправлення, так і глибоких. Оскільки помилок і завдань було досить багато, була розроблена таблиця пріоритетності, і кожен пункт виконували в міру його важливості для максимального ефекту.
Частина робіт, як-от робота фільтра, вимагали практично повного перероблення сайту, тому цю проблему було вирішено усувати за допомогою “милиць”, а саме створенням ручного перелінковування на базі звичайних сторінок, а проблеми з посиланнями вирішували редиректами та заборонами.
Загалом, виправлення деяких технічних проблем і завдань відбувається й досі, що не заважає ефективному розвитку ресурсу, адже завжди опрацьовуються пріоритети розвитку.
Зовнішня оптимізація
Не слід забувати і про посилання на сайт – за час роботи над проєктом велася активна робота над просуванням за допомогою посилань з інших ресурсів. Основний акцент було зроблено на розміщення статей на трастових місцевих ресурсах, але також використовувався і крауд-маркетинг. Для виведення в ТОП висококонкурентних сторінок використовувалися посилання з головної сторінки. За час роботи (на травень 2023) кількість доменів було збільшено з 65 до 379.
Результати та нюанси роботи з проєктом
За час роботи над проєктом (2.5 років) був реалізований величезний шматок роботи та вдалося досягти результатів в 3000 відвідувачів на добу (пік).
Нижче розглянемо трохи показників у цифрах і графіках.
Динаміка трафіку комерційної частини з 1.09.2020 по 1.08.2023 р.
Як видно, на старті комерція збирала 0 трафіку, до поточного моменту комерція стала отримувати понад 2 390 відвідувань на добу.
Динаміка трафіку блогу з 1 вересня 2020 по 1 травня 2023 р.
Трафік блогу так само отримав зростання – з 30-40 відвідувачів на добу і до 300 на добу на зараз.
Динаміка трафіку сайту за 16 місяців
Сайт впевнено закріпився в ТОП-10 за високочастотними запитами, а також за комерційними ключами
Динаміка зміни середньої позиції за відстежуваними групами ключів
Графіки трафіку і посилань за Ahrefs показують наступну динаміку
Висновки щодо розвитку проєкту
У сайту величезний потенціал до подальшого розвитку і зростання трафіку. Наразі роботи з сайтом тривають. Ще велика кількість не описаних локацій і не охоплених комерційних напрямків, що вимагає постійної роботи всієї команди – від пошуку сторінок, до написання і розміщення контенту.
У поточних планах щодо проєкту – впровадження SEO-фільтра і перероблення функціоналу пошуку, редизайн сайту, а також істотне зміщення акцентів у роботу з житлом.
Окрему подяку слід віддати замовнику, адже саме його повна взаємодія з командою та участь у проєкті дала змогу досягти подібних результатів.