З 0 до 500 кліків на добу за 5 місяців в E-Commerce | Просування інтернет-магазину вузької тематики
Старт просування: 01.01.24
Пік трафіку: 13.05.24
Сайт знаходиться в просуванні й досі (на момент написання кейсу 13.05.24 року).
Замовник
До нас звернувся Замовник у вузькій та регульованій тематиці на просування сайту в пошукових системах Google.
Основна ціль – вийти в ТОП-10 по основним запитам, ефективно конвертувати брендовий трафік та залучати органічний по пов’язаним тематикам.
На момент звернення до нас сайт ще був на етапі розробки та закритий для індексації, що дуже допомогло більш ефективному старту просуванню. Ніша молода, але вже має велику кількість сайтів в видачі, які активно розвиваються. Замовник мав брендовий трафік, який активно залучав із соцмереж, що також дуже позитивно повпливало на швидкий розвиток.
Вихідні дані та проблеми проєкту
Регіон: Україна.
Пріорітетна пошукова система: Google.
Термін просування: з 01.01.24 і донині.
На момент звернення сайт був у розробці, але мав суттєві недоліки:
- структура була непропрацьована;
- сайт акцентував увагу тільки на ВЧ запити і не використовував можливі пошукові запити (до 10 категорій та 20 товарів);
- були базові технічні помилки, характерні для кожного сайту з розробки (дублі та інше);
- відсутнє семантичне ядро.
Тематика цього проекту не досить розвинута у кількості товарів (в основному розділі всього 10 товарів, тому по ним майже не шукають, а ось запитів з призначенням типу товарів настільки багато «*** для ***», що вони перебивають будь-яку частотність ВЧ ключів, а конкуренція мінімальна. При роботі майже у будь-якій тематиці знаходження таких запитів гарантує швидкий та стабільний трафік.
У Замовника свій розробник (від компанії по розробці сайту), бюджет на ТЗ необмежений, а ось виконання – довге і проблематичне.
Копірайт – залучали автора з нашої команди.
Бюджет на посилання – мінімальний, також проблема з тематикою (якісні донори відмовляються публікувати сірий контент).
У сайта був брендовий трафік із соцмереж.
Підготовка до просування
Загалом, роботу над проєктом ми розпочали ще за 2 місяці до старту просування, що є найкращим варіантом співпраці, який гарантує успішний розвиток сайту.
Аналіз конкуренції та ніші
Перший пункт плану – проведення детального маркетингового аналізу ніші, завдяки чому ми змогли знайти усіх конкурентів та зрозуміти, за рахунок чого їм вдалось отримати трафік.
На цьому етапі ми зрозуміли наступні особливості ніші:
- Яку оптимальну кількість сторінок створюють на сайті успішні конкуренти.
- За якими сторінками та запитами отримують трафік.
- Скільки та які посилання розміщують конкуренти.
- Оптимальна структура сайту.
- Бажаний об’єм контенту.
- Стилістика написання контенту.
- Нюанси та особливості тематики, а також продукції сайту.
На основі цього вже була сформована ефективна стратегія та план наступної роботи над проєктом.
Семантичне ядро та структура
Після аналізу у нас вже було чітке бачення бажаної структури. На основі конкуренції та інформації від замовника ми зібрали семантичне ядро. Загальна кількість запитів склада більше 700 ключових слів.
Після кластеризації у нас вийшло розширити структуру з 10 розділів до 70 розділів та підкатегорій. Це все сприяло більшому охопленню ключових запитів та більш стрімкому зростанню сайту.
Частина розділів була створена до відкриття сайту, частина, згідно з планом, додавалась поступово по мірі написання контенту і доопрацювання сайту.
Робота з контентом
Під всю структуру одразу написали ТЗ на контент та почали його впроваджувати на сайт. Контент – один із найважливіших елементів сайту, і якісні тексти, зазвичай, є ключовим фактором оптимізації.
Перед стартом просування було написано приблизно 200 тис. символів контенту на 30 сторінок сайту, після запуску поступово дописали ще 150 тис. символів згідно контент-плану. Ця динаміка дозволяє створювати ефект постійного наповнення і розвитку сайту, хоча як на старті, так і зараз у сайта всього до 10 товарних позицій.
Технічна та внутрішня оптимізація
Більшість власників сайтів думають, що сайт після розробки ідеальний як нове авто, але, нажаль, у більшості випадків розробники не враховують всі особливості та вимоги пошукових систем і залишають замовнику сайт із підводними каменями.
Цей проєкт не виключення – на сайті були стандартні «дитячі» хвороби для OpenCart, такі як:
- дублі;
- проблеми з ЧПУ;
- не був реалізований функціонал створення фільтрів та підкатегорій;
- відсутня лінковка;
- інші моменти.
Вирішення цієї проблеми – ми провели повний SEO аудит та написали ТЗ для розробників.
Більшість технічних проблем, такі як дублі, відсутність 301 редіректів із дзеркал, налаштування мовних версій бажанно вирішувати до етапу запуску сайту. В такому випадку пошуковику не потрібно витрачати свої ресурси на перевірку вирішення перерахованих моментів і, замість цього, він якісно індексує ваш сайт.
Так як час був обмежений, перед запуском була поставлена обов’язкова задача розробникам в терміновому режимі усунути саме критичні помилки, які важливі при першій індексації і необхідні для створення структури. Сюди увійшли:
- Додавання та налаштування української версії сайту.
- Виправлення всіх дублів.
- Налаштування дзеркал.
- Налаштування ЧПУ урлів.
- Реалізація функціоналу фільтрації.
- Створення нових розділів.
- Налаштування лінковки.
- Покращення швидкості завантаження.
Косметичні проблеми та менш важливі пункти ми поставили в план задач і вирішуємо поступово досі, оскільки проєкт продовжує розвиватись швидкими темпами.
Фінальним пунктом перед відкриттям сайту провели внутрішню оптимізацію сайту:
- Прописали Title, Description, H1 для всіх важливих у просуванні сторінок.
- Розробили шаблони мета-тегів для всіх типів сторінок, автоматизували їх.
- Налаштували лінковку між розділами та сторінками сайту.
- Реалізували EEAT сторінки важливі для інтернет-магазину.
Зовнішнє просування
Тематика сайту не дозволяла ефективно використовувати бюджет на посилання, тому акцент був зроблений саме на внутрішнє посилання. Але просування без посилань неможливе, тому ми реалізували базовий «Сірий» пакет посилань:
- Розмістили сайт у 300-400 каталогах з брендовими та безанкорними посиланнями.
- Розмістили до 100 крауд посилань на UA/RU донорах.
- Розмістили 10 статейних посилань з PBN.
Результати роботи з проєктом
Ніша для нас була нова, тому ми підійшли з максимальною обережністю і основний акцент зробили на просування менш частотної, але і менш конкурентної мовної версії. Усі перші лінки пішли саме на українську версію сайту, основна задача – зачепитись за перші позиції і на їх плечах далі зростати.
Як видно на скріншоті нижче, ми отримали перші результати одразу, сайт залетів на деякі позиції в ТОП-10 та вже через 2 місяці отримував 49 кліків тільки на українську версію сайту.
Деякі ключі залетіли майже одразу на гарні позиції, деякі – були на 1-2 сторінці вже через місяць після старту.
А от з російською версією було гірше – тут конкуренція вище, та й сайт просто не хотів індексувати її нормально. Таким чином, трафік російської версії почав з’являтись тільки після 18 лютого (майже 3 місяця від старту), а нормальний трафік аж в середені березня.
На скрінах порівняння ви можете побачити ті самі «Плечі», коли більш конкурентна російська версія сайту змогла вийти і перегнати за об’ємом трафіку українську тільки після того, як українська зайняла ТОП і почала залучати реальний трафік на сайт.
Якщо дивитись на статистику на зараз – сайт продовжує активно зростати. На 5 місяць просування сайт має більше 8000 щомісячного трафіку та займає ТОП-3 по СЧ ключам, а також ТОП-10 по ВЧ ключам.
На скрінах нижче можна подивитись показники як по топовим ключам, так і по сторінкам за 28 днів.
Трафік по ключам
Трафік по сторінкам
Як видно, стратегія глибокого аналізу ніші, пропрацювання сайту до старту та акцентування на глибокій кластеризації запитів дає свої результати і дозволяє робити настільки круті результати.
Що далі?
Сайт продовжує розвиватись, а трафік зростає. Під час роботи ми зіткнулись з рядом проблем, пов’язаних зі складністю індексації молодого сайту, дуже поганою індексацією російської версії сайту.
У проєкта велике майбутнє та потенціал на збільшення трафіку в декілька разів, оскільки ВЧ ключі мають далекі від ТОПу позиції.
У подальших планах підключення більш агресивної стратегії посилань, ще більше розширення категорій та розділів і, звісно, покращення поведінкових факторів.